onsdag 27 mars 2013

MOTSATSER DRAS TILL VARANN

(Han)
När du är mig nära
Det händer nåt
Jag ej kan förklara
Men kan man begära
Att allting få
Hur allting ska vara
För fyra tums klackar
Och en kjol alltför kort
Gör vanligen att jag backar
För du är inte alls min sort

Men du gör mig så svag
Jag följer minsta motståndets lag
Du gör mig så het
Jag utgår från att mitt hjärta vet
Jag går i känslornas band
Till outforskat land
Där motsatser dras till varann

(Hon)
När du ger mig blickar
Det väcks nånting
Härin i mitt inre
Det är rena kicken
En förvarning
Om öppnade sinnen
Och trots att du klär dig
I boots av krokodil
Men kanske en dag du lär dig
Hur man klär sig med lite stil

För du gör mig så svag...

(Båda)
Kärleken förundrar
Den är ett spel
Med väl dolda regler
Den skrattar och blundar
Den gör dig hel
Och sen den dig steglar
Nu släpper jag taget
Bara låter allt ske
Nu har jag gett upp det slaget
Och tar emot det livet ger

För du gör mig så svag...

(Han) Du gör mig så svag
Följer minsta motståndets lag
(Hon) Du gör mig så het
Men jag utgår från att mitt hjärta vet
(Han) I känslornas band
(Hon) Till det outforskades land
(Båda) Där kärlek är sann
Och där motsatser dras till varann