tisdag 5 mars 2013

UTANFÖR DIN DÖRR

Jag har en vän som jag tror
Är menad att vara min
Jag åker ut dit hon bor
Då letar tvivlen sig in
(Trodde du att du äntligen lärt dig hantera det?)
Jag hoppas det
(Trodde du att det skulle ha känts lite enklare?)
Det borde det

Utanför din dörr
Står och våndas nu som förr
Ska det aldrig sluta kännas som man dör
Kan du känna mitt hopp?
Utanför din dörr
Kan du känna min oro för vad du nu gör?
Det är nu eller aldrig
Jag lever och dör
Utanför din dörr

Mitt hjärta dunkar så högt
Jag står på darriga ben
I alla år har jag sökt
Att lära mig denna scen
(Känner du att du äntligen blivit en vuxen man?)
Jag vill tro det
(Känner du att det här är nånting som du faktiskt kan?)
Jag borde det

Utanför din dörr...

Nu är det en sannings minut
För nu vet jag vad jag verkligen vill
Nu finns det ingen väg ut
Man får repa mod och bara slå till
Ändå är det det här jag lever för

Utanför din dörr...