fredag 15 mars 2013

KÄRLEKEN FINNER EN VÄG

Jag tror att den finns här någonstans
Jag tror att kärleken väntar mig
När jag väl får min chans
Ska nog allting ordna sig
Jag tror att vi alla har nån som
Är den vi söker vårt hela liv
Och när väl dagen kommer
Så var det värt all tid

Kalla mig barnslig, romantisk, naiv
Jag är en längtande själ
Jag har vart säker i hela mitt liv att
Kärleken finner en väg

För jag vet inget kan mätas med
Kärlekens lavaström
Den bryter ner murar 
I jakten på en dröm

Som regnet rinner till floden
Allting ordnar nog sig
Som gräset rör sig med solen
Kärleken finner en väg
Kärleken finner en väg

I hela mitt liv har de försökt
Få mig att bli lite mer som dem
När jag har svävat högt 
Har de velat ta mig hem
Men säg mig vad är det för ett liv
Om allting bara går enligt plan
Som om man redan skrivit
Sitt hela livs roman

Kalla mig gammaldags hopplös naiv
Jag har en drömmande själ
Jag har vart säker i hela mitt liv att
Kärleken finner en väg

Ja jag vet kärleken söker sig
Fram tills den kommit rätt
Den bryr sig ej om
Några order om reträtt

Som regnet rinner till floden...