söndag 22 september 2013

JAG SÅG INGENTING

Det fanns en tro på kärleken
Det fanns ett hopp om framtiden
Det fanns ett liv som väntade på oss
Som jag såg fram mot
Som en idiot

Men det som görs i hemlighet
Kan en dag bli det alla vet
Och världen vet att jag har levt en lögn
Jag borde ha sett
Någonting var snett

Men kärleken är blind
Jag såg ingenting
Hur folk log mot mig
De visste väl allt om dig
Och din lilla vän
Den stora kärleken
Som du förklarar den

Du lät mig gå omkring
Som ett ingenting
Med förlovningsring
I tron det betytt nånting
Men jag lämnar nu
Jag är färdig nu
Det finns inget jag och du
Kärleken är blind
Jag såg ingenting

Finns ingen bro tillbaka dit
Finns ingen väg som leder hit
När man förstått att allting var en lögn
Jag borde anat
Borde uppdagat

Men kärleken är blind...