torsdag 26 september 2013

DÄR DIN KÄRLEK ALDRIG NÅR

Allting jag drömde om
Allting jag levde för
Allt det som en dag kom
Gjorde mig så skör
Jag trodde jag förstod
Livets mysterium
Tala om övermod
Bortom tid och rum
Världen kommer aldrig bli sig riktigt lik
När drömmarna väl slagit in
Trots att jag har fått den jag vill ha
Trots att jag kan kalla dig för min

Det sägs det tar tid
Att förstå vad man behöver
Det sägs att man får frid
När allt sökande är över
Men det ingen annan vet
Det ingen annan förstår
I all hemlighet
Gömmer jag de sår
Där din kärlek aldrig når

Du fick mig att förstå
Nyckeln finns inom en
Lära sig ge och få
Lagar alla men
Jag som alltid trodde längtan som jag kände
Fylldes när jag träffat dig
Trots att jag har fått den jag vill ha
Trots att jag kan kalla dig för min

Det sägs det tar tid...